Koninginnedag 2012

Hoop voor morgen i.s.m.

Rots in de branding

Barbecue feest voor de minderbedeelden van Amsterdam Zuid- Oost.

Het begon heel mooi op 30 april 2012. Rond 10 uur liepen alle vrijwilligers binnen die op die dag hulp zouden bieden. We openden in gebed en hebben die ochtend alles opgedragen aan God, die alles mogelijk heeft gemaakt. Yvette  Laclé  van “ De Rots in de branding “  nam het woord en droeg het daarna over aan Regina  Mac - Nack en Esther Knott. Zij hebben toen alle taken verdeeld van het opzetten van de tenten buiten, tot aan het versieren van zowel de binnen ruimte als de tenten buiten. De keuken was in handen van Melissa en een team van 4 man. De mannen starten om 13:00 uur met de BBQ. Er was voldoende vlees voor alle aanwezigen. Nadat de enorme luchtkussens werden geïnstalleerd , de popcorn, suikerspinnen - en slush puppy machine werden klaar gezet, de tafels en stoelen er stonden en het geluid aangesloten, was het wachten op de gasten. Om 14:30 kwamen de eerste gasten binnenstromen en al gauw was het vol op het grasveldje en konden we beginnen met ons programma.

We hebben geopend met gebed en de uitleg van het programma. Het echtpaar dat in de organisatie zat van dit feest, deed de worship de hele dag door, Na de muziek kregen we de eerste getuigenis van een mevrouw die vroeger drugsverslaafd is geweest, maar nu helemaal clean is door geloof en volharding  in Jezus Christus. Daarna een optreden van kinderen van de Bijbelclub, die enkele liedjes ten gehore brachten. Ze hadden er erg veel plezier in en wij genoten van hun optreden. Vervolgens een muzikaal optreden van Evangelist Nicolas-Iverson Gomes. In de pauze kon men zich tegoed doen aan de vele versnaperingen. Daarna kwamen er nog meerdere getuigenissen.

Om half 5 werd het buffet geopend en konden de kinderen met hun ouders langs een lopend buffet, met verschillende salades, brood, pastas en natuurlijk BBQ vlees.

Tot slot hebben we een moment genomen om te bidden voor de mensen die daar behoefte aan hadden. Het was een geslaagd feest met volop zon, ondanks het feit dat de elektriciteit steeds uitviel en de medewerkers van de Liander vaker langs moesten komen om het probleem te verhelpen. We hebben een fijne tijd gehad met onze gasten, en ze waren blij en dankbaar dat ze dit feest hebben mogen mee maken. Het was een gezegende dag vol liefde. Niet alleen de kinderen hebben volop plezier gehad en veel gesnoept ;-), maar ook de volwassenen en de organisatoren hebben  genoten.

Wij zijn alle sponsoren erg dankbaar voor het luisteren en het hebben van Gods hart voor de minderbedeelden in Amsterdam- Zuid-Oost. De organisatoren: Stichting Hoop voor morgen en Rots in de branding, zien uit naar het volgende evenement.  Wij hopen wederom,  samen met alle vrijwilligers, bedrijven en organisaties de kansarme kinderen te kunnen zegenen.

Iedereen; HARTELIJK DANK!

Stichting hoop voor morgen / Rots in de branding.